7 tydzień ciąży

W 7 tygodniu ciąży dieta kobiety powinna obfitować w owoce i warzywa

W 7 tygodniu ciąży dieta kobiety powinna obfitować w owoce i warzywa

7 tydzień ciąży to czas intensywnego wzrostu małego zarodka. W tym okresie powiększa on swoją długość o prawie 1 mm dziennie. Całe ciało dziecka wydłuża się i bardziej rozprostowuje. Maleńkie rączki i nóżki wydłużają się, a na ich końcach powstają zalążki dłoni i stópek. Kształtów nabiera również głowa i twarz dziecka. Kształtują się wargi i język, otwierają się dziurki w nosie i dalej rozwijają się uszy. Mózg dzieli się już na trzy części: przodomózgowie, śródmózgowie i tyłomózgowie. Gałka oczna jest już prawie ukształtowana, pojawiają się zaczątki soczewek. Dalej rozwija się układ oddechowy (powstają zalążki płuc i oskrzeli) oraz układ pokarmowy (zawiązki trzustki i śledziony). Serce naszego malucha coraz szybciej bije, teraz z prędkością nawet 100 – 120 uderzeń na minutę. Powstają podwaliny pod układ limfatyczny oraz moczowy. Zarodek ma już nawet wyrostek robaczkowy.

Siódmy tydzień ciąży

W siódmym tygodniu ciąży nasza figura nadal nie ulega zmianie. Jedynie bardzo dopasowane ubrania mogą zacząć nas uciskać. Samopoczucie może być nie najlepsze, męczą nas poranne mdłości, w ciągu dnia czujemy się zmęczone, a w nocy trzeba jeszcze wstawać do toalety aby oddać mocz. Nerki pracują na pełnych obrotach. Wahania hormonów dalej mogą dawać nam się we znaki i wpływać na nasz nastrój. U niektórych kobiet pojawia się nadmierna produkcja śliny, związana ze zmianami hormonalnymi. Około drugiego trymestru powinno wszystko wrócić do normy. Zmienia się również nasz układ krwionośny, objętość osocza wzrasta, a przepływ krwi będzie coraz większy wraz z kolejnymi tygodniami ciąży. Co dzieje się w organizmie kobiety w 7 tygodniu ciąży? Spójrzmy:

7 tydzień ciąży – Jak dbać o siebie?

7 tydzień ciąży - dbaj o swoje dobre samopoczucie

7 tydzień ciąży – dbaj o swoje dobre samopoczucie

Jeśli chodzi o dietę to zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne zdecydowanie wzrasta. Trzeba więc dbać o to, by dostarczyć odpowiednie ich ilości. Warto jeść tłuste ryby, które są źródłem kwasów omega – 3, mają one wpływ na prawidłowy rozwój mózgu i układu krwionośnego u dziecka. Dostarczają one także witaminy D, która wpływa na wzrost szkieletu i dotlenienie organizmu. Chude mięso z kolei jest znakomitym budulcem mięśni i innych tkanek. Jeśli spożywamy węglowodany, to dobrze by były one pod postacią chleba razowego, kasz i pełnoziarnistych makaronów. Warto dodawać do sałatek tłoczone na zimno oleje roślinne, które zapewnią odpowiednią porcję witaminy E. Pomaga ona uchronić nas przed poronieniem. Natomiast pokarmy bogate w żelazo pomogą nam zapobiec ewentualnej anemii (fasola, ciecierzyca, płatki owsiane, kuskus, szpinak oraz jajka i chuda wołowina). Mimo częstych wizyt w toalecie, nie można ograniczać płynów i trzeba pić 1,5 – 2 litry wody dziennie. Nadal warto także uprawiać umiarkowanie wysiłkową gimnastykę. Polecana jest joga, pływanie i ćwiczenia rozciągające.

Tak szukaliście informacji o ciąży:

  • 7 tydzień ciąży
  • siódmy tydzień ciąży

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *